Holdets wiki

Nogle hold eksperimenter også i en wiki "Digitale teknologier", vi anvender her pbworks. Vores wiki er offentlig.

torsdag den 21. september 2017

Eksempler - checkliste

Checkliste

I min log fra 2. uv.-dag har jeg lagt en chekliste for, hvad bloggen / jeres e-portfolio gerne skal indeholde på nuværende tidspunkt / til 3. undervisningsgang:
- noter og overvejelser fra samtlige undervisningsdage
- eksempler på eksperimenter fra hands on i undervisningen
- lidt om jeres læreringsteoretiske problemstilling
- en ide om hvilke læringsteori I vil tage afsæt i, når I arbejder med ideer til jeres didaktiske design

Rundt i blogosfæren 

Jeg har været en lille tur rundt i blogosfæren og fundet eksempler i jeres blogge på, hvordan I har løst opgaverne. De udvalgte eksempler er hverken udslagsgivende for, hvordan det skal være eller ikke et udtryk for, at jeg ikke har set på samtlige, men jeg har forsøgt at finde noget hos jer alle :-)

Noter og overvejelser fra samtlige undervisningsdage

Bjarne har nogle overvejelser omkring web 2.0, som jeg tænker er nogle noter taget i forbindelse med eller som refleksioner over undervisningen på fx dag 1. Lignende overvejelser finder vi hos Ole E. Hos Palle finder vi også et eksempel på noter fra en af studiedagene.

Eksperimenter fra hands on i undervisningen

Hos Pia finder vi et eksempel på overvejelser om brugen af Padlet i undervisningen og hos Flemming et eksempel på brugen af Thinglink. Begge har gjort sig overvejelser om, hvad inddragelsen af teknologien konkret vil betyde i deres undervisning.

De fine eksempler er ikke generet i undervisningen, da vi sidste gang, hvor vi skulle arbejde med de to teknologier, brugte tiden på bloggen og fx at indlejre video på bloggen som Ole og Fredrik fx gjorde. Men det er dejligt, at se, at flere har haft lyst til og mod på at eksperimentere efter lektionerne.

Læreringsteoretiske problemstilling

Langt sværere end de to andre punkter - hvad er det lige vores udfordring fra praksis er? Et eksempel kunne være fra Hans Henriks blog, hvor vi finder nogle overvejelser om eller ideer til fokuspunkter. Hvilket afsæt kunne man vælge i forhold til en læringsteoretisk problemstilling: Vil flipped classroom være en løsning på...?

Ide om hvilke læringsteori

Her er der vist en udfordring :-) Jeg fandt på Pia´s blog et link til et Google dokument, men jeg skal først godkendes for at læse det. Men det fortæller mig så også, at nogen af jer er begyndt at benytte Google Drev, som vi drøftede som en mulighed på 2.uv.-dag. Dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar